some adventures - Reisverslag uit Hobart, Australië van Lai - WaarBenJij.nu some adventures - Reisverslag uit Hobart, Australië van Lai - WaarBenJij.nu

some adventures

Door: LiLaLai

Blijf op de hoogte en volg Lai

04 Februari 2012 | Australië, Hobart

Nou mensen het is al weer een hele tijd geleden dat ik iets geschreven heb. Dus het wordt tijd voor een update! Het is misschien fijn als jullie de kaart van Tasmanie erbij houden, zodat jullie mijn route kunnen volgen.

Daar gaan we dan..........

27 januari zijn we met z'n vieren vertrokken naar st. Helens. St. Helens ligt in het Noord oosten van Tasmanie. De rit zou 5 uur duren, dus hebben we gelunched aan het strand bij Orford. Vanuit Orford konden we Maria Island zien.
Mijn wens was om scones te eten, dus bij Kates Berry Farm is mijn wens in vervulling gegaan. Zo lekker!!!
Eenmaal aangekomen op de camping in st. Helens, zijn Seth en ik gelijk gaan pingpongen. Zo dat was lang geleden zeg. Heb 3x verloren van Seth, maar dat betekent wel dat ik toch weer ergens goed in ben ;-). De camping gaf me echt het gevoel van vakantie vieren. Heerlijk!!

28/01 Peter en Seth waren tot 01.00uur opgebleven vanwege de tenniswedstrijd. Met uiteindelijke winnaar Djokovic, hij ging dus naar de finale, wat hij eindelijk ook gewonnen heeft. Seth draaide zich dus nog een keer om om 09.00uur. Samen met Peter en Ans ben ik naar het visitors centre gelopen, zo'n kwartiertje vanaf de camping. Er was een houthakkerswedstrijd aan de gang, het was erg interessant om te zien. Het duurde echt de hele dag en het was blijkbaar internationaal. Om 13.00uur waren we terug op de camping, Seth stond net onder de douche, die luilak! Volgens het weerbericht zou het een hele mooie zonnige dag worden, dus was het plan om te gaan zwemmen in de zee.
We zijn eerst naar Binalong Bay gereden. De golven waren hoog, het strand was mooi en het weer heerlijk. Vervolgens zijn we naar de Gardens of Bay of Fires gereden. Op eens zei Seth "daar loopt een wombat". Een wombat??? Ans en ik gelijk de auto uit, maar helaas we hebben alleen een glimp van hem gezien. Na de gardens zijn we naar 1 van de stranden van Bay of Fires gegaan. Seth dook gelijk weer de zee in. Ik ben de rotsen, zeedieren, zeewier en schelpen gaan bewonderen.

29/01 De dag om eindelijk een bezoek te brengen aan de Blue Tier was aangebroken. Voordat we daar aankwamen zijn we eerst naar Pyengana geweest. Het Holy Cow cafe was onze 1e stop. Onze 2e stop was the pub in the paddock, in the middle of nowhere dus. Geweldig!

Na de pub zijn we naar st. Columba Fall gegaan, hier heb ik mijn eerste Tasmaanse zwarte tijgerslang gezien. Tjeminee wat ben ik toch schijt. Elke tak, steen, stok lijkt op een gegeven moment op een beest. Echt irritant, krijg er de kriebels van. Na Columba Fall zijn we naar Weldborough gegaan, klein plaatsje met een klein kerkhofje. Zo rustgevend was het daar. Heerlijk...
Daarna zijn we de onverharde weg Lottah opgereden en toen we op het punt kwamen van de weg naar Blue Tier, zijn we zonder auto verder gegaan. De Blue Tier is de plek waar vroeger de tin mijnen waren. Het kostte ons 55 minuten om boven te komen. Poimena was het oude mijnwerkers dorpje, waar we een kleine wandeling hebben gedaan. Het leek echt een sprookje, onwerkelijk. Het leek of dat er overal sneeuw lag. Daarna zijn we nog naar de top gelopen en hebben we van bovenaf het prachtige en oneindige bos mogen bewonderen. Het was een geslaagde dag.

30/01 We verlieten st. Helens en zijn naar Wineglassbay gereden. Hebben daar een stevige wandeling gedaan en kregen bezoek van een wallaby. Het was een mooie route en we waren net op tijd weg voor de korte storm. We hebben een stop gehad in Triabunnan, vanwege de storm en om 19.00 uur waren we weer in Hobart.

31/01 Zijn ans en ik naar Bonorong Park geweest. Ik ben op de foto gegaan met een koala en heb kangaroes/wallabys gevoerd. 's Avonds ben ik met Seth en John naar de film: J. Edgar geweest.

01/02 Samen met Ans en Louise zijn we naar Bronte Park gegaan, om vanuit daar de volgende dag de Shedow Lake route te lopen in Lake st. Claire National Park.
's Avonds ben ik met een klein zaklampje het terrein opgelopen om de sterren te bewonderen en dieren te spotten. Heb possums, plummers en wallabys gezien. Echt super vet was dat. De rode oogjes die me aanstaarde in het donker, dat was best scary, maar echt cool was het. De route Shedow lake was mooi en rondom het meer was het erg rustig.

Gisteren hebben Ans en ik de favoriete route van mijn tante Jet en mijn moeder gedaan. Ship Stern Bluff. Om 11.30 zijn we gestart en om 16.30 waren we terug. Echt geweldig was het!! Het begon met terrein van iemand, toen het bos, struiken, dichte begroeiing, zigzaggend naar beneden en klimmen. Daarna een soort van duinen, toen weer geklauter naar beneden, met als hulpmiddel bomen en takken. En toen we eenmaal beneden waren konden we onze wegbanen over de rotsen. We zijn de hoek omgegaan, omdat het eb was. Hebben over het platvorm gelopen en hebben de golven bewonderd en op de rotsen gelunched. Het was echt paradijs!!!

Ik ben nu net terug van mount Field. Aemon, Louise, Jef en ik hebben een korte wandeling gemaakt, langs watervallen en wilde toen naar de top. Maar helaas we kregen een lekke band, dus uhm 3 auto's hebben we aangehouden en toen uiteindelijk hadden we het juiste gereedschap om de band eraf te halen. De top hebben we vanwege de tijd en het risico niet meer gedaan. Maar we hebben wel een heerlijk ijskoffie gedronken op de weg terug naar Hobart. Boven al een geslaagde dag!

Nou mensen sinds ik hier ben heb ik nog steeds niet mijn favoriete televisieseries bekeken en ik mis het eigenlijk ook niet.

See ya!

Lai




  • 04 Februari 2012 - 09:16

    Mathea:

    Hello girl..... now you believe in Paradise ? Ik ken veel van de wandelingen die je gemaakt hebt en weet dus in wat voor wondermooie en schone omgeving je geweest bent. Getuigen ook je foto's En hoera jij hebt een wombat gezien in het wild, een tigersnake, een echidna.... prachtig toch. Waren er ook stoere jonge houthakkers te bewonderen in St.Helens ?
    Kus van een trotse mom.

  • 04 Februari 2012 - 09:53

    Mariska:

    Lekker wandelen, naar het strand, kangaroes voeren. Klinkt goed! Leuke foto's. Zo te lezen vermaak je je prima!

    Lijkt me doodeng om ineens een slang te zien. Zou ook niets voor mij zijn. Achter glas in een dierentuin vind ik ze al eng! De tasmanian devil daarentegen ziet er erg schattig uit!

    Veel plezier meid! XX

  • 04 Februari 2012 - 10:13

    Dee & Jee:

    Ola (schoon)zus!

    Klinkt echt gooeeed, al die avonturen! Behalve dat van Djokovic :( Ik was voor Federer...

    Anyway, geniet van alles daar, de pubs, de scones, de (enge) dieren en de familie!

    En Mathea, een sterke houthakker lijkt me geen goed plan, ik moet namelijk wel de allersterkste schoonzoon blijven..!

    Liefs je zus en mij!

  • 04 Februari 2012 - 12:02

    Sjef:

    fijn dat het je goed gaat .leuk dat je nieuwe en spannende momenten mee maakt. wat ben je toch een echte hero ,super!!! wel allemaal rare benamingen van die dieren die daar leven en wat zijn scones?? kun je die eten dan,ha-ha , heb het nagezocht.
    nou lai nog veel pret hier is trouwens koning winter aangekomen brr

  • 05 Februari 2012 - 15:33

    Ingrid:

    Hey lai,

    Leuk te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Enne.... Scone,s , lekker he, met een beetje room en jam. Ik maak ze regelmatig zelf, je kan ze ook makkelijk invriezen. Het duurt nog even, maar als je weer thuis bent geef ik je het recept. Het is echt heel makkelijk om te maken.
    Onze Marloes en Jimme zijn nu in Hanoi, zij hebben het daar ook prima naar hun zin. En ook lekker weer.
    Tot zover lai, blijf genieten!

  • 05 Februari 2012 - 23:42

    Sandra:

    Ooh Lai wat leuk allemaal!! Wat een lang verhaal zeg haha je maakt me wel een beetje jaloers hoor :) nog heel veel plezier en blijf vooral schrijven! Ps wat is je lievelings serie dan hahax

  • 09 Februari 2012 - 12:32

    Lai :

    @theetje, ja ja een paradijs op aarde bestaat echt hahaha. En er waren stoeren houthakkers dat zeker, maar echt jong, nou ja dat viel wel mee. Maar ja niets voor mij hoor hahaha.

    @lieve ex collega, ik vermaak me prima idd. Het is echt super prachtig hier. De Tasmanian Devil ziet er idd schattig uit op de foto, maar dat valt eigenlijk vies tegen hoor hahaha en uhm ze worden met uitsterven bedreigd vanwege de ziekte die ze zelf verspreiden. Ik zou zeggen kom de diertjes in het echt bekijken hier ;-).

    @D&J, geen zorgen Jee voorlopig zul je de enige en sterkste schoonzoon blijven. Nog bedankt voor je bijdrage aan mijn afscheidsboekje, heb er erg om moeten lachen haha

    @lieve leermeester, scones ja die kun je eten en goed ook haha. Heb ze van de week zelf gemaakt en ze waren best goed gelukt. Nu ben ik ze wel beu denk ik haha. Pas je wel op met fietsen naar het 11e?

    @Ingrid, met extra room en heel veel jam, dan zijn ze idd heerlijk! Het juiste recept zou wel handig zijn ja, want de 2e dag waren ze erg hard. Ach ja opwarmen in de magnetron is ook niet alles. :-).

    @Sandra, hey meid! Jaloers hoef jij niet te zijn hoor, misschien vanwege het weer op dit moment wel maar ja jij hebt een prachtige tijd in Londen. Jij hebt je rugzak al gevuld met ervaringen, zoals mijn leermeesters dat altijd tegen mij zeggen. Mijn favoriete series zijn o.a. Awkward en 90210.

    Bedankt allemaal voor jullie reacties!
    Liefs

  • 10 Februari 2012 - 06:57

    Erik Moors:

    Geweldig, geweldig en nog eens geweldig maar je mee bezig bent!
    Wordt een beetje jaloers, Lai ga zo door; ontdek en beleef.
    Ik denk niet dat je jaloers hoeft te zijn op mij, weer bezeg met de ondernemingsplannen, balansen, resultatenrekeningen, liquiditeiten, enz, kan je beter ver weg zijn.
    Ik blijf je volgen, succes met alles,
    Erik Moors
    e.moors@derooipannen.nl

  • 14 Februari 2012 - 06:11

    Lai :

    Hallo mr. Moors,

    Dank u wel voor uw reactie, harstikke leuk! Ik ben eerlijk gezegd niet jaloers op u, hahaha die liquiditeiten en balansen zijn gelukkig achterwege voor mij. hihihi Succes!

  • 14 Februari 2012 - 18:22

    Papa , KL En Huy:

    hallo lief... wij hebben ge keeken heel veel foto van jou ,erg mooi zo .... en lekke... eten daar, mooi weer ook nog .. ja ja zo leuk he , ben jij nog lang genieten worden in toekom , groeten daar vooor iedereen , en alles goed met je . dikke zoen bye

  • 27 Februari 2012 - 14:39

    Mariska:

    Haha Ik zie nu pas je reactie. Ik blijf toch maar hier! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart

Mijn droom

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2013

Last update Australia

07 Januari 2013

Good Morning Vietnam

04 November 2012

Go with the flow

04 Oktober 2012

Goodbye Beverley

17 September 2012

My time in Beverley
Lai

Lieve familie, vrienden en geïnteresseerden, Het is bijna zover! Ik ga weer op pad! Natuurlijk willen jullie allemaal weten wat ik doe, wie ik ontmoet en waar ik uithang! Daarom deze site: waar jullie al mijn avonturen kunnen volgen, andere gewoontes/ culturen op kunnen snuiven en mij op de hoogte kunnen houden van jullie doen en laten. Laat wat van je horen! Liefs Lai

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 69963

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 10 Januari 2017

Slenteren door Europa

08 Maart 2013 - 01 November 2014

Vlieland

14 Januari 2014 - 15 April 2014

Australia here i come again!!

15 Januari 2012 - 15 Januari 2013

Mijn droom

Landen bezocht: