Laatste update van Tasmanië - Reisverslag uit Hobart, Australië van Lai - WaarBenJij.nu Laatste update van Tasmanië - Reisverslag uit Hobart, Australië van Lai - WaarBenJij.nu

Laatste update van Tasmanië

Door: LiLaLai

Blijf op de hoogte en volg Lai

16 Februari 2012 | Australië, Hobart

Hallo mensen,

Nog even een update over Tasmanië, want morgen ga ik dit paradijs verlaten. De update komt mede voort uit mijn dagboek, waarin ik iedere dag schrijf.

05/02 Vandaag was de dag dat we Peter zijn verjaardag zijn gaan vieren. Om 11.00uur hup de auto in, Paul ophalen, om vervolgens om 11.30 i het park te zijn en alles klaar te zetten. 12.00uur kwamen alle gasten. Het was een mooie dag, op een aantal buien na. We hebben ons goed vermaakt en Peter vond het erg leuk. 's Avonds hebben we vrij weinig gedaan. Op Ans na, was iedereen lam. Nu tennis is afgelopen, is er weer cricket op de buis.

06/02 Toen ik op deze dag in mijn dagboek schreef, zat ik op een houtenstoel met een prettig en zacht zitvlak, in een woonkamer waarvan het huis gevestigd is op Bruny Island. Diezelfde middag waren we met de ferry vanaf Kettering naar Bruny Island gevaren. Eenmaal op het eiland aangekomen te zijn, zijn we bij de eerste look out 237 treden omhoog gelopen om het prachtige uitzicht te bekijken. Ook staat op de top een gedenkteken van Truganini, de meest bekende aboriginel vrouw uit de geschiedenis van Tasmanië. 's Middags hebben we (Louise, Ans en ik) nog een kleine wandeling over het strand van Alonnah gemaakt en voor de rest hebben we het rustig aan gedaan. De lamp in mijn kamer die me het licht gaf om dit te kunnen schrijven werkt doormiddel van er tegen aan te tikken. 1x schermerlicht. 2x het is voldoende om te schrijven. 3x en de hele kamer wordt verlicht, waardoor ik alle op één gestapelde boeken, knuffels, speelgoed, dekbedden kon zien. De knusse opslagkamer daar zou ik deze 2 nachten slapen.

07/02 's Morgens stipt om 08.30 opgestaan, om met alles om 09.00 klaar te zijn. We zijn naar Adventure bay gereden om de Fluted cape route te gaan lopen. De zon scheen fel. Het lopen naar de top was zwaar, want ik voelde mijn kuiten zo goed dat ze pijn deden. Het uitzicht op één van de look out punten was grandioos, ik zou daar echt de hele dag kunnen blijven zitten. Op de terugweg richting de parkeerplaats hebben we nog een zeehond in het water gezien, dat was echt vet joh. En daarna zijn we doorgereden naar Cloudy bay. We hebben hier een wandeling over het strand gemaakt. Vanwege een groot stuk strand dat onderwater stond, konden we niet verder lopen. Ans en Louise liepen dus terug naar de auto. Ik daarentegen heb de sprong gewaagd. Fantastisch, heerlijk voelde me even geen volwassen 24 jarige meid hahaha.

08/02 Vandaag zijn we weer terug gegaan naar Hobart.'s Avonds hebben we Seth weggebracht naar het vliegveld en Peter heeft me een andere sightseen view van de stad laten zien.

09/02 Vandaag was de dag dat ik samen met Huw iets zou ondernemen. Samen met Huw en zijn vrienden zijn we koffieshops afgegaan. Dan bedoel ik natuurlijk niet de grass company al al die andere wietpraktijken, nee koffie drinken dat zouden we gaan doen. Volgens mijn neven hebben ze in Tasmanië betere koffies dan in Nederland, dus aan mij de taak om het te gaan ondervinden. In Rain Check Lounge had ik een capuccino. Hij smaakte als een Nederlandse koffieverkeerd met cacoa er op en hij was zelf al zoet van smaak, dus suiker hoefde ik er niet bij te doen. Nee, ik was er niet van onder de indruk. Bij Oomph een klein gezellig koffiehuisje heb ik een café Latte gedronken. Hij werd in een glas geserveerd en hij was zo met melk ingeschonken dat er een hartje gecreeërd was. Na Oomph zijn we naar Peacock theatre in Salamanca place gegaan. Hier had ik ook een café Latte. Deze koffie smaakte echt naar een koffieverkeerd die ik in Nederland zou hebben gekregen, zoeter dat hij dus naar mijn smaak moest. Na 3 koffies waren we het wel beu en zijn we naar het grote schaakbordspel op Salamance square gelopen. Een paar maanden geleden heb ik samen met Max in de bibliotheek van Tilburg het grote schaakspel gespeeld en verloren, vandaar dat ik dit keer toeschouwer wilde zijn. De zon scheen fel, het was een heerlijke dag.

10/02 Deze dag was bedoeld om kaarten te kopen, ze te schrijven en ze te versturen. Op naar het centrum dus. Helaas kan ik je nu vertellen dat het de meest verdwaalde dag ooit was. Damn, vertrouw je instinct zeggen ze altijd. Nou vandaag liet het me in de steek. Vanuit het centrum eerst naar Salamanca market, toen Battery Point en daarna richting de Botanical Gardens. Maar i.p.v. de BG kwam ik terecht in Queens Domestic Area waar ik 1,5 uur heb rondgedwaald. Aangezien ik van mezelf weet, dat ik altijd en overal wel een keer verdwaal, maar ook weet dat ik altijd mijn weg terug vind heb ik de hoop niet opgegeven om de BG te bereiken. Door toeval bereikte ik om 16.00 de BG. Heb er wat rondgelopen en ben ook een kijkje gaan nemen aan de andere kant van het spoor. Om 17.45 ben ik weer terug naar huis gelopen en ik dacht, ik zal eens een andere route nemen om een ander sightseen view te zien. Nou dat heb ik geweten!! Om 19.30 kwam ik doodmoe thuis. Ik was zo verdwaald dat ik zelfs in de straat van Jef terecht was gekomen. (en ik weet niet eens hoe je daar moet komen) Nou ja ik kwam op tijd thuis voor het eten en ben vroeg naar bed gegaan.

11/02 Gisteren kaarten gekocht en vandaag heb ik ze geschreven. 's Avonds met Peter naar de film 'Safe House' geweest. Vette actie, veel geweld, maar tof om te zien. 's Avonds toen ik naar boven ging liep ik over de overloop en keek uit het raam, op dat moment zag ik iets zitten wat op een uil leek. Ik riep gelijk Peter en samen hebben we naar de uil gekeken. Ik deed het licht uit, om hem beter te kunnen zien. De uil spreidde zijn vleugen en vloog recht naar ons toe. Ik kneep mijn ogen dicht en gilde het op mijn manier uit. De uil vloog naar de schutting ging zitten met z'n kont naar ons toe. Daarna draaide het zijn gezicht om en vloog weer naar het dak, keek om met z'n gele ogen, draaide z'n hoofd in verticale cirkels krijsde wat en vloog recht op me af. Echt serieus angstaanjagend was dat. Ik ben echt zo'n schijterd.

12/02 Gelukkig heb ik zonder uilen nachtmerries kunnen slapen. We hebben vandaag bij Coningham beach een korte wandeling gemaakt en op het strand zeer lang gepauzeerd. Ik vond een lang stuk zeewier en ben er mee zeewier gaan springen. Het was echt weer kleutertijd heerlijk!! Rond 15.00 uur zijn we een wandeling bij Snug Falls gaan doen. Ik heb al zoveel watervallen bezocht en gezien sinds mijn verblijf in Tasmanië. Op de terugweg naar Hobart zijn we nog even naar Sandy Bay beach gegaan en toen gelijk door naar Mures. Het visrestaurant/take away eetgelegenheid waar Huw werkt. 's Avonds nog langs de haven gelopen en voor de buis cricket gekeken.

13/02 Vandaag zijn we over mount Stuart het Knocklofty reserve naar een vriendin van Ans gelopen. We hebben gelunched op de veranda in de achtertuin en zijn 's middags weer teruggelopen. Maar niet voordat ik de wc gechecked had. Ik herrinnerde me namelijk van mijn bezoek 11 jaar geleden dat ik op een klein, knus wctje had gezeten en dat er een kleine witte hond rondliep. Het was een raadsel voor Ans waar we geweest waren toendertijd. Nu bleek het dus bij deze vriendin te zijn. Ja, wat je allemaal niet onthoud als 14 jarige. 's Avonds waren we uitgenodigd om bij Jef en Louise te eten. Het was er gezellige en de zelfgemaakte cake van Louise smaakte erg goed.

14/02 De commerciële bloody valentinesday was aangebroken. Ben de stad ingeweest, heb een t-shirt gekocht met aboriginel print. Alle t-shirts die ik thuis heb liggen hingen hier ook nog steeds aan de rekken. Zo leuk en herkenbaar. Bij de fontein midden in het centrum heb ik even gezeten en gepraat met een Fillipijnse vrouw en daarna ben ik weer naar huis gelopen. 's Avonds zijn we met 8 mensen naar de BG gegaan om het toneelstuk Shakespear Twelfth Night te gaan bekijken. Het zag er zo gezellig uit. Iedereen had zijn eigen kleed en picknickmand meegenomen en daar zaten we dan met z'n allen op het gras in de buitenlucht, tussen de konijnen en met vogels die over en weer overvlogen en lawaai maakte. Na de voorstelling ben ik met Paul en Jamilla naar de Brisbane pub gegaan. In deze pub was de NERD avond aan de gang. Ze spelen games tegen elkaar en kunnen daar prijzen mee winnen. Het was grappig om te zien.

15/02 Samen met Paul aan de haven bij T-42 wat gedronken en een klein hapje gegeten. 's Avonds Ans haar viscurry gegeten en de film Drive bij Jef en Louise gekeken.

16/02 En nu vandaag ben ik heen en weer gelopen naar Sandy Bay. Heb overal blaren op mijn voeten en heb deze hele samenvatting gemaakt op het strand van Sandy Bay. 75 minuten heen en 75 minuten terug, maar het weer was zo mooi dat het niets uitmaakte. Nu ik dit hier zit over te typen, heb ik net gegeten. Aangezien het mijn laatste avond hier is, is iedereen van de familie gekomen (behalve Seth die zit in Melbourne)om samen rijstblad te eten. Moet mijn tas nog inpakken, dus hier houd ik het bij.

Liefs Lai



  • 16 Februari 2012 - 11:38

    Nikki:

    Hee meiss!
    Leuk om zo weer vanalles te lezen! :) Leuk ook dat je elke dag wel iets te doen hebt daar. Veel plezier nog, geniet van je laatste avondje daar, en ben benieuwd naar je volgende avonturen! :)
    XXXX

  • 16 Februari 2012 - 15:37

    Willem:

    Goed om te lezen dat je het zo leuk hebt. Veel plezier op het vervolg van je epische queeste.

  • 17 Februari 2012 - 14:15

    Mathea:

    Hallo meisie,
    wat heb je veel gedaan en genoten en erg leuk dat je met alle ozzi-neven activiteiten hebt ondernomen.
    Volgens mij moet je voor de enige echte koffie in Italië zijn, daar wonen de experts!! Enne ja, ik vind uilen ook een beetje scary maar wel mooi om te zien.
    En nu op naar het volgende paradijs.... NZ.
    Dagboek bijhouden? 'T appeltje valt niet ver van de boom !!
    Groetjes, kus

  • 17 Februari 2012 - 17:08

    Joey:

    Hoi Lai,

    Leuk om te zien dat je het daar zo goed naar je zin hebt! Veel plezier in je volgende stop :)

    Groetjes x Joey

  • 19 Februari 2012 - 08:24

    Papa ,KL En HUY :

    hey lief ! wij zijn keuk om zo weer vanalles te lezen ! dolbijf datje elle dag wel iets veranderen te doen hebt daar... wij wensen jij nog meer veel plezier ha , dikke zoenen bye

  • 20 Februari 2012 - 17:16

    Pa Pa, KLen Huy:

    Wij zijn dolbijf voor jouw kaarte...gekrijg, hartig bedank, en wensen alles gaat het goed daar ! groeten kus... bye

  • 22 Februari 2012 - 10:00

    José:

    Hallo Lai,
    Wauw, zo te lezen heb je een super tijd gehad in het Tasmaanse paradijs. Lekker veel gewandeld, soms zelfs in de voetsporen van Thee. En ja, ik denk ook dat je voor de echte koffie in Italië moet zijn.Nu weer in een ander paradijs denk ik. Genietse daar in Nieuw Zeeland en ik blijf je lekker lezen

    Warme groetjes vanaf de Traversée

  • 26 Februari 2012 - 13:37

    José:

    Ha die Lilalai,
    Dank voor je mooie kaart uit Tassie!
    NZ ook een paradijs op aarde?
    Hier lijkt de ijsschoonheid en ijskoorts weer echt voorbij te zijn. Was mooi hoor!
    En al een kiwi gezien? Genietse daar en warme groetjes uit dit kleine maar ook prachtige kikkerlandje
    José

  • 27 Februari 2012 - 14:37

    Mariska:

    Hee meid!

    Hoe bevalt het in Queenstown? Ik heb net je laatste update van Tasmanië nog gelezen. Je zit niet stil daar zie ik. De foto's zijn ook heel erg mooi! Ben alweer beniuwd naar je verhalen en foto´s van Nieuw-Zeeland. Lijkt me wel spannend zo op eigen houtje rondreizen, nu zonder familie! Veel plezier daar!

    X Mariska

  • 27 Februari 2012 - 19:18

    Myrthe:

    Hey meid!

    Wat een geweldige verhalen allemaal zeg! Ik heb je kaartje vandaag ontvangen, ben een weekje niet thuis geweest, dus waarschijnlijk was hij er al eerder :)
    superlief van je!

    Ik blijf je volgen en hoop dat alles goed met je gaat!

    Liefs,
    Myrthe

  • 05 Maart 2012 - 09:03

    Laitje In Wellington:

    Nog allemaal bedankt voor jullie reactie!!! En een kaartje is het minste wat ik kan doen hier aan de andere kant van de wereld he hahahah. Hoop dat het allemaal goed gaat met jullie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart

Mijn droom

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2013

Last update Australia

07 Januari 2013

Good Morning Vietnam

04 November 2012

Go with the flow

04 Oktober 2012

Goodbye Beverley

17 September 2012

My time in Beverley
Lai

Lieve familie, vrienden en geïnteresseerden, Het is bijna zover! Ik ga weer op pad! Natuurlijk willen jullie allemaal weten wat ik doe, wie ik ontmoet en waar ik uithang! Daarom deze site: waar jullie al mijn avonturen kunnen volgen, andere gewoontes/ culturen op kunnen snuiven en mij op de hoogte kunnen houden van jullie doen en laten. Laat wat van je horen! Liefs Lai

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 69965

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 10 Januari 2017

Slenteren door Europa

08 Maart 2013 - 01 November 2014

Vlieland

14 Januari 2014 - 15 April 2014

Australia here i come again!!

15 Januari 2012 - 15 Januari 2013

Mijn droom

Landen bezocht: