Kleine update van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Lai - WaarBenJij.nu Kleine update van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Lai - WaarBenJij.nu

Kleine update van Nieuw Zeeland

Door: LiLaLai

Blijf op de hoogte en volg Lai

03 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Picton

Hallo lieve mensen,

het is weer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb. Helaas had ik nergens de toegankelijkheid dat ik me kon inloggen op deze site.

Een kleine update, omdat ik maar een half uur op internet kan en ik geen zin had om een elle lange samenvatting te maken, waar ik uren op heb gedaan.

Christchurch 17 feb. tot 22 feb.
Rucksacker backpacker hostel dat was mijn eerste hostel in Nieuw Zeeland. Een klein, gezellig hostel, waar ik mij gelijk thuis voelde en waar ik veel leuke contacten heb opgedaan. Ik heb de botanical gardens bezocht, heb op het riviertje met een kayak gepeddeld. Ik ben naar het strand geweest en ben met de bus naar Cashmere gegaan, om de skyline van de stad te zien. Dat was echt heel mooi en het was super rustig daar. Ik ben een dagje naar Akaroa geweest en heb de wandeling Woodill North en South gedaan. Ik had een mooi uitzicht op Akaroa en ik heb er 2,5 uur over gedaan. North en South waren heel verschillende qua landschap en natuur en little creachers.

Queenstown 22 feb. tot 26 feb.
Bungi backpackers was mijn 2e slachtoffer. Een iets wat groter hostel, met een grote woonkamer, waar een tv stond en uitgezakte banken en waar je ook kon eten. Een grote keuken die uit twee delen bestond en een grote tuin, met vruchtenbomen, zoals: peren, abrikozen en kersen. Het hostel was dicht bij het centrum, maar je moest wel een steile heuvel op. Dat was afzien de eerste dag met mijn zware rugzak hahaha. Ik heb leuke mensen ontmoet, waar mee ik ook uit ben geweest. Heb de Queenstown Hill walk gedaan, had ook hier weer een spectaculair uitzicht over de stad. Ik heb nog een lake cruise gedaan en ben met de gondola naar boven geweest.

Franz Josef 26 feb. tot 29 feb.
Chateau Franz was mijn 3e hostel.
Ik heb een halve dag tour Franz Josef glacier gedaan. Het voelde koud aan, maar ik had gelijk zin in ijs. De zon scheen fel deze dag, we hadden dus goed zicht op de bergen met sneeuw en de ijs glacier, wauw!!! Na de glacier heb ik uiteraard een ijsje gegeten en daarna ben ik naar de hotpool gegaan. 38 graden celcius was erg pleasant. 36 te koud en 40 te heet. Een andere dag heb ik de Alex Knob track gedaan. Toen ik uiteindelijk de top had bereikt zat ik op 1303 meter hoogte. Ik heb 5 minuten van de bergen met sneeuw kunnen genieten, het was echt een wonder. De hele dag was het al mistig en vies weer, dus ik was echt blij met mijn wonder. De route was echt een regenwoud, en een challence, maar super vet.

Nelson 29 feb. tot 02 mrt.
Paradiso het paradijs van hostels denk ik. Zwembad, spa, sauna, volleybalveld. Gratis ontbijt, 10 dollar voor een hele dag een fiets. Super!! Ben hier uiteraard weer de skyline van de stad gaan bekijken het was super mooi.

Picton 02 mrt. tot 04 mrt.
Atlantis backpackers mijn laatste hostel in het zuiden van NZ. Ik slaap in een volwassen stapelbed, enorm zijn ze namelijk. Ik heb gordijntjes om mijn bed af te schermen van de rest. Vannacht was er een heftige storm, waardoor de ferries en alle tours waren geannuleerd. Mijn trip dus ook helaas. Heb vandaag dus niet zoveel gedaan, een kleine wandeling toen het weer weer opklaarde. Het was een prachtig uitzicht met up en down weer van zonneschijn, regen, wind en dat alles door elkaar. Morgen als het weer goed is, vertrek ik naar Wellington.

Dit was het weer voor nu.

Bye bye

  • 03 Maart 2012 - 10:14

    Mathea:

    Super girl,
    wat ben jij actief zeg. Veel gezien, veel wandelingen ( net je ma!) en gewoon genieten van alles om je heen.
    Zo te lezen is het weer een stuk koeler dan bij de ozzies, maar een hotpool maakt dan alles weer goed.
    Veel plezier op het noorder-eiland.
    XXX

  • 04 Maart 2012 - 13:34

    Max:

    Wauw, je bent echt lekker actief bezig daar zeg. Al die namen zeggen me niets, maar volgens mij is het allemaal super tof?! Ben alweer benieuwd naar wat foto's, al snap ik dat je het daar eigenlijk te druk voor hebt? ;)

    Geniet-ze! x

  • 04 Maart 2012 - 17:56

    Jet:

    Hallo Kim Lai, wat heerlijk wat je allemaal beleeft. Ik had al gehoord dat de natuur daar overweldigend is en ik ken natuurlijk de film ' in de ban van de ring'. Hou het gezond he! Die mensen die jij ontmoet zijn zeker mensen uit de hele wereld? Dan doe je zeker allemaal vakantieadresjes op. Leuk! Ik geniet van jouw fotos...........
    liefs van je tante Jet

  • 05 Maart 2012 - 08:57

    Laitje In Wellington:

    Hallo Mama, Jet en Max, bedankt voor jullie reactie. Foto's die zullen nog een tijdje duren, aangezien ik mijn foto's niet kan uploaden in hostel. Ik ben nu in Cambridge hotel. Echt de ene helft is voor gasten die vast en zeker veel betalen voor hun kamer en de andere helft is voor ons (backpackers). Echt het plafond is zo hoog, zoals jose en mieke hebben gewoond. En toen ik de douche en wc's zag, was het eerste wat ik zei Wauw!!! jeminee, zo luxe heb ik het nog nergens gehad. Morgen vertrek ik naar Rotorua, daar verblijf ik 4 nachten. Gisteren aangekomen in Wellington met de ferry, helaas had hij vertraging en kwam ik s avonds pas aan. Vandaag dus de tijd om heel Wellington te zien ;-) niet dus hahaha. Het is hier om de dag goed weer. Al was de storm in Picton wel echt erg. Net zoals in Nederland een paar maanden terug. Ik heb nog weinig Nederlanders ontmoet idd, Veel aziaten en Duitsers. In ieder geval is het gezellig. Liefs

  • 06 Maart 2012 - 15:20

    Ingrid:

    Hoi Lai,

    Stond zojuist scone's te bakken. En dacht plots aan jou. Raar he!
    Dus jou site even lezen, het is fantastisch wat je meemaakt. En idd , ik ben ook benieuwd naar foto's. Maar dat komt nog wel. Blijf lekker genieten en leuke stukjes schrijven!
    Dag Lai,

    Gr Han en Ingrid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Mijn droom

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2013

Last update Australia

07 Januari 2013

Good Morning Vietnam

04 November 2012

Go with the flow

04 Oktober 2012

Goodbye Beverley

17 September 2012

My time in Beverley
Lai

Lieve familie, vrienden en geïnteresseerden, Het is bijna zover! Ik ga weer op pad! Natuurlijk willen jullie allemaal weten wat ik doe, wie ik ontmoet en waar ik uithang! Daarom deze site: waar jullie al mijn avonturen kunnen volgen, andere gewoontes/ culturen op kunnen snuiven en mij op de hoogte kunnen houden van jullie doen en laten. Laat wat van je horen! Liefs Lai

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 69963

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 10 Januari 2017

Slenteren door Europa

08 Maart 2013 - 01 November 2014

Vlieland

14 Januari 2014 - 15 April 2014

Australia here i come again!!

15 Januari 2012 - 15 Januari 2013

Mijn droom

Landen bezocht: