Mom's note - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lai - WaarBenJij.nu Mom's note - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lai - WaarBenJij.nu

Mom's note

Door: Mathea

Blijf op de hoogte en volg Lai

19 April 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,
Lai is boodschappen doen en ik mag een bladzijde toevoegen aan haar reisverslag. Als Lai niet hoeft te werken gaan we samen op pad.Zojuist hebben wij het Australian Museum bezocht, waar vooral de etage over de Aboriginal People indrukwekkend was en erg goed. Afgelopen weekend waren we 3 dagen naar de Blue Mountains waar we bushtracks hebben gelopen. Prachtige natuur; varenbossen, watervallen, rotspartijen en overweldigende lookouts. Lai kreeg ruzie met een witte vogel met geeloranje kuif ( een witte kakatoo ?). Die jatte haar muesli bar zo uit haar hand, pikte met zijn snavel de verpakking open en begon te eten. Lai wilde de bar nog afpakken maar dit is niet gelukt. Ra ra, welke wilderness bird lust chocola, honing en noten?
Verder hebben wij daar een 900 treden tellende Giant Stairway beklommen om bij de beroemde Three Sisters ( rotsen) te komen. Dat was een uitputtingsslag voor mij; Lai's conditie is beter.
We hebben een drankje genoten in een gezellige bar in HET uitgangsdistrict van Sydney en hoera zelfs een vietnamees restaurantje gevonden en daar een volle kom Pho gegeten. Het regent de laatste dagen veel maar het is gelukkig niet koud.Als dit een herfst moet voorstellen dan is het maar een slap aftreksel van een ned. herfst.
Gisteren heb ik in mijn eentje China Town bezocht en daar was het feest der herkenning; een overdekte hal volgestouwd met kleine winkeltjes, het krioelt er van de aziaten die allemaal verkopen en/of kopen. Heerlijk exotisch fruit gekocht wat in NL of niet vers is of niet te betalen. Kortom; genieten voor mij.
Daarna naar het Queen Victoria Building gelopen waar alles peperduur en chique de friemel is. Het gebouw is overigens prachtig, het fototoestel kwam hier goed van pas.
In het hostel waar ik logeer is het gezellig druk, vooral veel jonge mensen die net als Lai over het continent zwerven en hier en daar werken. Je komt er de hele wereld tegen. Ik slaap op een meidenkamer waar je letterlijk over de rommel struikelt; komt mij niet onbekend voor met 2 dochters !!
Genoeg voor vandaag. Het volgende verhaal is van de echte enige auteur van deze site.
Groetjes

  • 19 April 2012 - 09:07

    Dao:

    Leuk leuk!
    Mam, na al dat lopen in Zwitserland en Noorwegen heb je toch wel wat conditie opgebouwd!
    Hoe smaakte de Pho? En heb je al veel foto's gemaakt?
    Rommel? Uuuuh.... die rommel van Lai zeker! haha
    Nog veel plezier daaro down under!
    Dikke zoen

  • 24 April 2012 - 15:06

    Ingrid:

    Hoi Mathea,

    Wat ben je toch heerlijk aan het genieten. Je hebt nog lekker twee weken, jij zal nog wel wat kiekjes maken, ben zeer benieuwd!
    Enne... Rommel ... Onze schoondochter en zoon zijn zeer opgeruimd... Ha, ha!!!
    Maar weet je wat ook rommelig is, ons kabinet, dat is weer eens gevallen.....!

    Maar geniet maar lekker verder, wij blijven je belevenissen volgen!

    Groeten, ook aan Lai,

    Van Han en Ingrid.

  • 25 April 2012 - 21:11

    Joost:

    Hoi Bac Thee! Klinkt goed daar!!! Hier is het afwisselend slecht en slechter weer... Mijn nieuwe werk gaat steeds beter. Maar denk jij nog maar even niet aan werk! Eerst genieten daar!

    Doei x Joost

  • 09 Mei 2012 - 15:33

    Joey:

    Hoi Hoi,

    Leuk om te lezen dat alles zo goed gaat! Hopelijk wordt het wel iets beter weer daar.

    Ik had al weer een tijdje niet gekeken of gereageerd. (schaam schaam)

    Nog even een nieuwtje vanaf 1 juni zijn we ons appartementje in Veghel kwijt :)

    Groetjes x uit het nog steeds geen zomerse Nederland.

  • 18 Mei 2012 - 18:50

    Mathea:

    Hello girl,
    je kaart uit Canberra, op de post gedaan in Melbourne, kwam vanmiddag binnen. Leuk dat ook Seth er een woordje aan toegevoegd had.
    Groetjes,kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn droom

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2013

Last update Australia

07 Januari 2013

Good Morning Vietnam

04 November 2012

Go with the flow

04 Oktober 2012

Goodbye Beverley

17 September 2012

My time in Beverley
Lai

Lieve familie, vrienden en geïnteresseerden, Het is bijna zover! Ik ga weer op pad! Natuurlijk willen jullie allemaal weten wat ik doe, wie ik ontmoet en waar ik uithang! Daarom deze site: waar jullie al mijn avonturen kunnen volgen, andere gewoontes/ culturen op kunnen snuiven en mij op de hoogte kunnen houden van jullie doen en laten. Laat wat van je horen! Liefs Lai

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 15755
Totaal aantal bezoekers 69963

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 10 Januari 2017

Slenteren door Europa

08 Maart 2013 - 01 November 2014

Vlieland

14 Januari 2014 - 15 April 2014

Australia here i come again!!

15 Januari 2012 - 15 Januari 2013

Mijn droom

Landen bezocht: