Random updates - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lai - WaarBenJij.nu Random updates - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lai - WaarBenJij.nu

Random updates

Door: Laitje

Blijf op de hoogte en volg Lai

21 Mei 2012 | Australië, Melbourne

Hello People

Het is alweer eeuwen geleden dat jullie iets van mij gehoord hebben. Het word dus tijd voor een update van alweer het verleden.

7 Mei ben ik 's middags om 12.30 met de bus vanuit Sydney vertrokken naar Canberra. De rit duurde 3,5 uur. Ik heb voornamelijk geslapen, want was erg moe van het weekend. Het hele weekend ben ik opgetrokken met Nina en Pauline. We zijn naar Bondi Beach gegaan en hebben een stuk van de coastal walk naar Coogee beach gedaan. Deze wandeling heb ik samen met mijn moeder helemaal gewandeld. Er waren veel surfers op zee, de zon scheen fel, het was een gezellige dag, met veel gelach. 's Avonds hebben we de maan zien opkomen, het was zo onwerkelijk, hij was enorm! Het diner hebben Nina en ik overgeslagen, want onze late lunch was een fish&beef burger met frites en salade. Ze waren echt goed. De volgende dag 's morgens om 08.00uur opgestaan om nog even met Pauline koffie te drinken en afscheid te nemen. 3 weken lang heb ik met haar opgetrokken, vele avonturen beleefd en ontzettend veel gelachen.
Om 10.00 uur ben ik samen met Nina naar Pancakes on the rocks gegaan. Ons ontbijt bestond uit chocolade en botermeld pannenkoeken(de amerikaanse variant) met daarboven op vanille en chocolade ijs met chocolade saus. Nina had zelfs verse aardbeien. Het was me toch een zwaar ontbijt. Ik heb zelfs een halve pannenkoek laten liggen, zo vol zat ik na 1,5 pannenkoek.

Om 16.00uur kwam ik in Canberra aan en moest ik nog opzoek naar een hostel. Had ik alle andere weken zo zorgvuldig mijn best gedaan om goedkope hostels te vinden, was ik nu beland in het duurste hostel tijdens mijn reis zover. 34,50 AUS Dollars per nacht, jeminee!!! Het was het enige hostel, wat de I visitorcentre mij aanbeveelde.
"You will enjoy it" zei ze. Nou de eerste dag was het alles behalve genieten. Onvriendelijk, onbehulpzame receptioniste, verotte internetconnectie, allejezus hoge prijzen en een koude "hot" spa pool. Gelukkig wel gelijk contact met Luise. Samen gegeten en ook samen de volgende dag op de fiets Canberra verkent. Ik weet niet of dat het aan ons lag, of de fiets, maar fietsen dat ging na 4 en 7 maanden niet zo simpel meer. We hebben het oude en nieuwe parlement bezocht. We zijn langs de Nederlandse en Duitse ambassade gefietst. Bij de Nationale Bibliotheek hebben we een koffie gedronken, in het centrum van Canberra hebben we gelunched en laat in de middag hebben we nog een bezoek gebracht aan het Memorial war museum en herdenkingsmonument. De volgende dag heb ik het Nationale Australian Museum bezocht en heb ik ook een bezoek gebracht aan het National Film and Sound Archive. Voor de rest heb ik de hele middag langs Lake Burley Griffin gewandeld en heb ik de afsluitingsceromonie van het War Memorial monument bijgewoond.

De nacht van woensdag naar donderdag heb ik doorgebracht in de bus van Canberra naar Melbourne. 8,5uur duurde de rit. Het was een lange reis, met weinig slaap. 's Morgens om 09.30 was ik eindelijk bij mijn neef Seth in Melbourne. Heb van 12.00 tot 17.30 geslapen en de mooie zonnige dag aan me voorbij laten gaan. Vrijdag en zondag ben ik naar de stad gelopen, het kost me een uur en 15min om in de binnenstad te komen. Zaterdag op de fiets naar Seth's zijn universiteit en verder eigenhandig op de fiets Melbourne verkent. In de drukken binnenstad vind ik het best eng om tussen al het verkeer door te fietsen, maar aan de andere kant geeft het met ook weer een kick. Hahahah

De afgelopen week heeft Melbourne wat zonnige dagen gehad, maar over het algemeen is het hier freakin koud. Zelfs Seth zijn huis is een vriezer, niet normaal!!

Verder een ultra late update van het verleden. Mijn verjaardag 6 april heb ik 's middags in het park geslapen en 's avonds gewerkt. Zaterdag en zondag ook nog bij het Arabische restaurant gewerkt. Heb op beide dagen, de nachtbus naar huis moeten nemen. Ik was alles behalve vrolijk op het moment dat ik de bus pakte. In de bus bleek ik de enige persoon te zijn die vanuit Paramatta (45min afstand) terug naar Sydney Town Hall moest. Tui de buschauffeur en ik, hebben de hele weg gekletst, het was erg gezellig. tui zette me af bij Town Hall en vanuit daar zou ik 40min moeten wachten op de bus naar Kingscross of 30 min naar huis moeten lopen. Het was al 01.30 en ik was echt kapot. tui had een uur pauze, hij sprak me aan en heeft me in zijn eigen rustpauze als enige passagier in de bus naar Kingscross gebracht. Het was het mooiste verlaatte verjaardagscadeau ooit. Wauw!! voelde me echt een very important person. Na dat weekend zat ik onder de mugggenbulten. Happy Birthday zullen ze wel gedacht hebben.

Maandag 9 april had ik na 10 dagen achter elkaar te hebben gewerkt voor 4 verschillende bedrijven, eindelijk rust voor mezelf. Het was een prachtige dag, die ik goed heb benut op Bondi Beach. Vanaf woensdag 11 april heb ik veel met mijn moeder opgetrokken. Zie vorige verslag Mom's Note.

Dit was het weer voor even mensen.

Take care!

Liefs Lai

  • 21 Mei 2012 - 09:45

    Lil Sis:

    Leuk leuk om weer wat updates te lezen! Uiteraard heb ik al mama's foto's gezien en de verhalen gehoord.
    Maar wat een aardige buschauffeur, werkt zeker niet voor Arriva!:P
    Heb je nog steeds last van muggenbeten of ander Australisch wild?;)
    Wat is je volgende stop? Ik hoor het wel!
    Take care sis!
    Dikke zoen en veel liefs

  • 21 Mei 2012 - 13:41

    Tante Jet:

    Gisteren heb ik Mathea gebeld en samen met jouw verslag ben ik weer op de hoogte van jouw avonturen. Ik lees lachen en pannekoeken........fiets en busavonturen die goed aflopen......
    houwe zo en veel plezier met Seth in Melbourne. Je bent zeker al in Victoria Market geweeest? leuk he!

  • 21 Mei 2012 - 17:05

    Mathea:

    Mmmmmm, pannenkoeken met ijs als ontbijt. Klinkt goed. Dao heeft vandaag kruidkoek gebakken en dat hebben wij zojuist als toetje gegeten.
    En...... Happy New Year bij het openen van een flesje fris ..... is toch ook bijzonder. Kwamen nl. geen muggenbulten aan te pas.
    Ja,ja een Australische herfst kan dus toch echt koud zijn !!
    Groeten aan Seth en huisgenoten.
    Kus

  • 23 Mei 2012 - 07:06

    Neef WIllem:

    Hey Lai!
    Fijn dat je het zo leuk hebt. Het valt me op dat je veel eet... ;)

  • 26 Mei 2012 - 06:01

    Lai :

    @Willem uhm ik en veel eten, dat doe ik toch altijd??? hahaha. Heb zelfs nu tussen lunch en diner honger, of trek in iets lekkers.......

    @Sis a.s. dinsdag ga ik de great ocean road doen opweg naar Adelaide. Geen irritaties meer van kleine akelige beestjes gelukkig.

    @Tante Jet. Blij dat iedereen weer op de hoogte is van mij doen en laten. Jazeker ben ik al op de Victoria Market geweest, dat kwam ik bij toeval tegen toen ik de eerste dag naar het centrum van Melbourne liep.

    Bedankt allemaal voor het lezen van mijn blog!

  • 29 Mei 2012 - 13:20

    Max:

    Het duurde ff tot ik de tijd en rust had om je verslag door te lezen maar het is gelukt!

    Mooi om te lezen dat je wat leuke mensen hebt ontmoet daar, wel jammer natuurlijk dat dat contact elke keer maar tijdelijk is lijkt me?

    Wat een gedoe al die lange busreizen, dan tref je het wel even met zo'n chauffeur! Ik dacht trouwens dat je zei dat werk zoeken lastig ging en nu 4 werkgevers tegelijk?! Kan natuurlijk ook niet anders met jou uitstraling, of heb je je magische waaier in de strijd gegooit? ;)

    't regent hier nu trouwens dus hoop dat de zon daar dan toch is aangekomen?

    Groetjes uit nijmegen ;)


  • 31 Mei 2012 - 00:40

    Lilalai:

    Hey Max,

    De zon is hier idd gaan schijnen vanaf dinsdag. Helaas was mijn 3 day tour gecancelled, vanwege dat ik de enige persoon was. Dus morgen een nieuwe poging. Hoop dat het weer zo blijft...................

    Natuurlijk heb ik al mijn charmes in de strijd gegooid ;-) hahahah. Heb geen waaier bij mij helaas.

    En werk zoeken was ook erg lastig. Maar als je eenmaal iets hebt moet je weer keuzes maken, want dan komen ze opeens allemaal tegelijk. Zo gaat dat altijd!!

    Groetjes uit Melbourne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn droom

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2013

Last update Australia

07 Januari 2013

Good Morning Vietnam

04 November 2012

Go with the flow

04 Oktober 2012

Goodbye Beverley

17 September 2012

My time in Beverley
Lai

Lieve familie, vrienden en geïnteresseerden, Het is bijna zover! Ik ga weer op pad! Natuurlijk willen jullie allemaal weten wat ik doe, wie ik ontmoet en waar ik uithang! Daarom deze site: waar jullie al mijn avonturen kunnen volgen, andere gewoontes/ culturen op kunnen snuiven en mij op de hoogte kunnen houden van jullie doen en laten. Laat wat van je horen! Liefs Lai

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 69963

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 10 Januari 2017

Slenteren door Europa

08 Maart 2013 - 01 November 2014

Vlieland

14 Januari 2014 - 15 April 2014

Australia here i come again!!

15 Januari 2012 - 15 Januari 2013

Mijn droom

Landen bezocht: