indrukwekkende natuurlandschappen - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lai - WaarBenJij.nu indrukwekkende natuurlandschappen - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lai - WaarBenJij.nu

indrukwekkende natuurlandschappen

Door: Laitje

Blijf op de hoogte en volg Lai

17 Juni 2012 | Australië, Alice Springs

Wanneer ik dit schrijf ben ik 2258km verder weg van de plaats, waar ik mijn laatste verslag schreef; Melbourne.

In de tussen tijd heb ik veel nieuwe mensen mogen ontmoeten, een extra 1000 foto's geknipt en indrukwekkende natuur landschappen mogen bezoeken en bewonderen.

Het was 29 mei dat ik vanuit Melbourne de 3 Day Great Ocean Road tour naar Adelaide zou gaan doen. Bepakt en bezakt stond ik dus om 07.00 uur aan de balie. Ik was zo enthousiast dat ik al één uur op het station had zitten wachten. En toen ik daar stond, bleek de tour gecancelled te zijn. De reden was, dat ik de enige was die de tour dinsdag wilde doen. Ik kan je vertellen, dat ik enorm baalde. Maar ja het was niet anders.

Vrijdag 1 juni, het is zover. Een tweede poging om de 3-day Great Ocean Road tour te doen. Geslaagd!
Met 8 mensen en 7 verschillende nationaliteiten begonnen we de tour.
Onze eerste stop was Bells beach, daarna hebben we een kleine wandeling gedaan in een rainforest waarvan ik de naam niet meer weet.
De lunch was at Otway lighthouse en de zonsondergang hebben we bij de 12 Apostels gezien. Het was een prachtige, zonnige eerste great ocean road dag. 's Avonds in Prince town at the 13 Apostel geslapen. Gezellig met 4 meiden in een kamer van 2 bij 2,5 meter.

De tweede dag hebben we in de ochtend Loch Ard Gorge bezocht. Op deze plek heeft in 1878 de grootste shipwreck coast plaatsgevonden. 52 doden en 2 overlevenden. Een triest verhaal, maar een hele mooie plek. De zon scheen fel op dat moment, maar voor de rest heeft het heel de dag geregent.

At Tower Hill hebben we samen met de koala's, emu's en wallabies gelunched. We hebben de London bridge bezocht en zijn daarna doorgereden naar de Grampians National Park. At Asses Ears Wilderness Lodge hebben we onze overnachting gehad.'s Avonds met z'n allen gekookt en buiten gegeten, totdat we het niet meer uithielden vanwege de kou. Dus we zijn naar binnen verplaatst bij de openhaard, waar we hebben gepoold tot 00.30. Het was hartstikke gezellig.

De laatste dag samen ontbeten buiten, met ik weet niet hoeveel graden, veel was het in ieder geval niet. Na het ontbijt zijn we naar MacKenzie falls gegaan, waar we met z'n allen een hele foto reportage hebben gedaan.

Bij Reids lookout zijn we even gestopt en daarna doorgereden naar Sundial carpark om de Pinnacle route te wandelen en te beklimmen. Het uitzicht was mooi, maar de rotspartijen vond ik het mooist. Op de terugweg zijn we via de grand canyon naar Wonderland carpark gelopen, het was super mooi!

Om 17.00 uur waren we in Ballarat, waar we afscheid hebben genomen van Steve onze tourguide en de rest. Tot 22.00 hebben we ons in het kleine plaatsje vermaakt en daarna in een overvolle greyhound bus 8 uur doorgebracht. Ach het was nog steeds gezellig met 4 meiden. Om 06.00 uur 's morgens kwamen we in Adelaide aan en eenmaal in het hostel te hebben ingechecked zijn Marie, Diana en ik alle autobedrijven afgelopen om de beste deal te vinden.

Op 5 juni zijn we met z'n drieën in een gehuurde budget auto naar kangaroo island gereden. 3 meiden in een auto, dat vraagt om moeilijkheden. En ja hoor, wij vrouwen kunnen echt geen map lezen. Na 55 km kwamen we er achter dat we naar het noorden aan het rijden waren. Bloody Hell! Uiteindelijk toch de ferry van 16.00 uur gehaald. 45 minuten duurde de rit van Cape Jervis naar Penneshaw. Het was een ruige ferry rit, maar we hebben het overleefd. Van Penneshaw ,oesten we toen nog in het donker naar ons hostel in Kingscote. Bijna een kangaroo aangereden, poeh dat scheelde niet veel.

De tweede dag vroeg opgestaan om naar Flinders chase national park te gaan. Onze eerste stop was de remarkable rocks. We waren de enige 3 personen om 10.00 uur 's morgens. De wind waaide hard, de rotsen waren enorm en super kleurrijk. Onze tweede stop was de Admiral arch, daar hebben we de zeehonden mogen bewonderen. Onze derde stop was snake lagoon carpark, vanuit daar hebben we de super mooie snake lagoon wandeling gelopen.
Alle natuurlandschappen in één wandeling; rotsen, grotten, bomen, planten, de rivier, de zee, het strand en met de felle zon was het een prachtig plaatje.

In de namiddag hebben we nog een wandeling van een uur gedaan, om eventueel platypussen te spotten. Natuurlijk niet zo slim van ons, want toen we bij het visitor centre uitkwamen was het nog 30 minuten lopen naar de auto. Het werd donker en donkerder en eigenlijk mochten we niet met de auto in het donker rijden. Het koste ons 2 uur i.p.v. 1 uur om terug te rijden naar ons hostel. Het nachtleven van alle wilde dieren was mooi om te zien, maar er voor zorgen om niet een kangaroo of possum aan te rijden was een grote klus. Met 6 vermoeiende ogen continu starend op de weg, zijn we uiteindelijk thuisgekomen.

De volgende dag 7 juni zijn we 's morgens Kelly Hill Caves gaan bezoeken. Werkelijk onvoorstelbare grote grotten onder de grond, op een plek waar je het niet zou verwachten. In de middag zijn we naar Vivienne bay gereden. Hier ketste de ruige golven tegen de flinke rotspartijen. Onze derde stop was Little Sahara. De zandheuvels waren prachtig wit. Wel erg vermoeiend om naar boven te lopen, heb echt geen conditie. Poeh poeh!
De zonsondergang hebben we op de Prospect Hill bekeken, tevens onze laatste stop, want daarna zijn we doorgereden naar Penneshaw om de ferry terug naar Cape Jervis te nemen.

De dagen in Adelaide heb ik verder allen en met verre familie doorgebracht. Ben nog een dagje naar Glenelg geweest, waar ik met blote voeten in en langs de zee heb gelopen en voor de rest rondgeslentert in Adelaide.

Groetjes uit Alice Springs! (update coober pedy en alice springs komt de volgende keer)

  • 17 Juni 2012 - 17:44

    Mathea:

    Wow zeg, wat een avonturen. En gelukkig dat er nog kangaroos en possums zijn die uitkijken voor 'wilde' meisjes in een auto !
    Superfijn dat je volop geniet en keigezellig (is goed brabants) dat je samen op pad ging. Ik vermoed dat je t.z.t. een foto-avondje moet organiseren voor familie en vrienden.
    Kijk nu al uit naar je volgende verhaal.
    Kus

  • 20 Juni 2012 - 19:31

    Lil Sis!:

    Sis! De London Bridge bezocht? Ik dacht dat je in Australie zat!;) Verder moet je toch maar goed oppassen met het aanrijden van kangaroo's, daar maak je geen (Aussie)vrienden mee! haha Leuk dat je een roadtrip hebt ondernomen met de meiden! Kaartlezen.... Het blijft moeilijk!:p Nog veel plezier met het volgende avontuur en take care! Liefs en een dikke zoen

    Ook de groetjes van Joost!

  • 26 Juni 2012 - 12:30

    Tante Jet:

    Jeeeh wat een reis!
    Geweldig dat jij dat allemaal meemaakt. Je hebt gewoon geen gelegenheid om heimwee te krijgen. Geniet er van! en de groetjes uit een zonnig Ubbergen

  • 26 Juni 2012 - 12:33

    Tante Jet:

    Ja, goed idee van je moeder, avondje fotos kijken met vertellen erbij, ik wil graag een uitnodiging.

  • 26 Juni 2012 - 21:49

    Han En Ingrid:

    Wauw, wauw, wauw,

    Geweldig jouw verhalen! Wij sluiten ons aan bij tante Jet, een foto avond lijkt ons super. Maar waarschijnlijk is dat niet genoeg. Het wordt een foto weekend.... Blijven we gewoon slapen! ha,ha!!!

    Groeten , Han en Ingrid.

  • 27 Juni 2012 - 02:52

    Big (clean)bro!:

    hoi hoi! Hier je grote schoonbroer oftewel zwager! Het is hier nu 4 uur in de nacht en ik ben aan het werk, dus ik dacht, even een berichtje sturen! Leuk verhaal weer! Ik leer je bij thuiskomst wel kaartlezen en de windrichtingen enzo, geen zorgen!

    have fun daar! X Joost

  • 30 Juni 2012 - 17:11

    Kim Lai ( Kleine):

    Hello meisje,
    hoe gaat het met jou? Ik vind jouw foto's heel prachtig en ik wens jou meer avonturen en hoop dat je geniet.
    xxx

  • 01 Juli 2012 - 15:02

    Max:

    Wat leuk om weer te lezen wat je daar allemaal doet, ziet en meemaakt! Wel grappig dat je al die (voor mij onbekende) plaatsnamen noemt. Maargoed, de remarkable rocks must have been remarkable? ;)

    Zorg je wel dat je weet wat je doet? Kan me voorstellen dat je zoveel meemaakt dat het ook zo weer langs je heen gaat. Waarschijnlijk heb je het dan heel erg naar je zin? Alleen als je dan moet kaartlezen is het wel zo belangrijk dat je de weg niet langs je heen laat gaan!

    Uiteindelijk geloof ik wel dat je komt waar je moet zijn dus blijf vooral genieten!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Mijn droom

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2013

Last update Australia

07 Januari 2013

Good Morning Vietnam

04 November 2012

Go with the flow

04 Oktober 2012

Goodbye Beverley

17 September 2012

My time in Beverley
Lai

Lieve familie, vrienden en geïnteresseerden, Het is bijna zover! Ik ga weer op pad! Natuurlijk willen jullie allemaal weten wat ik doe, wie ik ontmoet en waar ik uithang! Daarom deze site: waar jullie al mijn avonturen kunnen volgen, andere gewoontes/ culturen op kunnen snuiven en mij op de hoogte kunnen houden van jullie doen en laten. Laat wat van je horen! Liefs Lai

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 3262
Totaal aantal bezoekers 69963

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 10 Januari 2017

Slenteren door Europa

08 Maart 2013 - 01 November 2014

Vlieland

14 Januari 2014 - 15 April 2014

Australia here i come again!!

15 Januari 2012 - 15 Januari 2013

Mijn droom

Landen bezocht: