Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lai - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lai - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: LiLaLai

Blijf op de hoogte en volg Lai

01 April 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Ik ben nu sinds 2 weken in Sydney en mijn eerste 4 dagen verbleef ik in het Wake Up hostel. De enige manier om boven te komen was het de lift, die met een pasje werkte. Echt ik haatte het, het duurde eeuwig voordat ik boven of beneden was. En aangezien ik zo'n stom pasje had, dat het steeds maar weer niet deed, moest ik elke dag vanaf de 6e verdieping weer naar beneden om mijn pasje up to daten. Na 4 dagen had ik het wel gezien en ben ik verhuist naar the Globe backpackers in Kings Cross. Ik betaal maar 23 dollar voor een nacht, heel goedkoop dus vergeleken met de vele andere hostels, waar je 30 dollar of meer betaald voor een nacht.
Waarom het hier goedkoper is, komt denk ik doordat ik mij in de redzone bevindt. Heel veel drugsverslaafde en prostituees in de avond. 's Morgens en in de middag valt het allemaal reuze mee hoor. Ben hier nu al 1,5 week en deel mijn kamer met Ish, Elsa en Marcherie. Het is gezellig en we hebben lol.

Het werken gaat nog niet van leien dakje. Heb nu al 3 keer op Captain Cruise Schip gewerkt, dat baantje krijg ik via Work&Travel company, maar veel werk hebben ze niet voor meisjes. Ben dus al 2 weken hard op zoek naar ander werk.
Zo heb ik afgelopen donderdag 11 uur gewerkt in een stripclub, hier 5 huizen verder van het hostel af. Het was interessant en grappig. Echt wow hoeveel jonge meiden daar niet aan het strippen waren en ik ze moest serveren wanneer ze naakt aan het dansen waren voor iedereen die maar geinteresseerd was. Natuurlijk voornamelijk mannen. Any way voor die 11 uur werken kreeg ik 40 dollar betaald. Gelukkig had ik ook 40 dollar aan tips gekregen, dus voor de avond 80 dollar handje contantje. Je krijgt namelijk niet per uur uitbetaald, maar naarmate de hoeveelheid die je verkoopt en je kunt bonussen krijgen bij bepaalde dranken, zoals champagne en cocktails. Het is in ieder geval een competitie, tussen jou en de andere serveersters en barmeiden. Doe je neits, dan verdien je ook niets, maar je moet wel 11 of 12 uur aanwezig zijn. Leuk voor een keertje dus, maar dat gaat hem niet worden voor mij. Vanavond nog een proefavond in een Italiaans restaurant in Parrammata, dat is hier zo'n 1,5 uur vandaan, dus moet optijd aanlopen.

Het kost me 45 minuten om van hier naar het centrum van Sydney te komen, dit komt mede door alle stoplichten. Echt irritant. Maar goed wil zo min mogelijk geld uitgeven, want het is hier super duur!!!

Voor de rest heb ik een concert van Fireworks and Fantasy bijgewoond in het Opera house, was echt indrukwekkend en leuk om een keer mee te maken. Ben naar Manly Beach geweest, een eilandje hier vlakbij. Bondi Beach doe ik van de week een keertje. En heb voor de rest veel rondgelopen, veel CV's uitgedeeld en beetje lopen stressen uiteraard. :-)

Het weer is hier voor de rest prachtig. Een enkele dag regen gehad, maar dan is het nog steeds warm. Oja als mijn Nederlandse zinnen niet helemaal correct zijn, dan komt het omdat ik alle dagen in het Engels nadenk hahahaha.

Ik vind het nog steeds onwerkelijk dat ik mij aan de andere kant van de wereld bevind. Echt heel vreemd. De mensen zijn hier wel anders hoor, elke meid loopt zowel overdag als 's avonds in een jurk of iets wat er op lijkt rond en op hele hoge hakken. Als je uitgaat is er in vele clubs ook een dresscode. Nou ik zal je zeggen, dan moet ik dus echt gaan shoppen he. Iedereen is gehaast overdag en iedereen houd hier van koffie. Niet normaal hoeveel restaurants, cafe's, club's, eettentjes en koffiezaken hier zijn. Oja en niet te vergeten alle aziaten die hier rond lopen.

Dit was het weer voor nu.

Bye!

Tot over een kleine 2 weken mama!

Daaaaaaaaaaaaaaaaaag

  • 01 April 2012 - 14:20

    Ingrid:

    Hoi Lai,

    Weer heel bijzonder om al je verhalen te lezen, en idd helemaal aan de andere kant van de wereld. Nog ruim een week en je kan het genieten delen met je moeder! Dat zal heel gezellig worden, weet ik zeker!
    Vorige week het feestje van Dao gevierd met heerlijk weer bij je moeder in de achtertuin. En nu.... Is het bijzonder koud. Dit is echt een raar landje, wat het weer betreft!

    Gr., Han en Ingrid.

  • 01 April 2012 - 15:18

    Dee En Jee:

    Blote vrouwen in een stripclub? Neeeeee!

    Maar klinkt allemaal heel erg leuk daar, ook de keuze aan baantjes is leuk! Succes met zoeken en hopelijk vind je snel een mooie job met leuke collega's!

    Pas je wel een beetje op in die buurt waar je nu zit, want anders moet ik die kant op komen en ik vind het hier nu net zo leuk, nu de zon begint te schijnen.

    Succes met alles en veel plezier de komende tijd!

    X lil' sis en big Yo

  • 01 April 2012 - 17:14

    Mathea:

    Hello girl,
    ik wist dat je al veel ervaring had opgedaan in de horeca en in 't Tilburgse nachtleven maar werken in een stripclub......? Zo zie je maar weer wat je tegekomt als je de handen uit de mouwen steekt, hihihi.
    Niet teveel stressen hoor. er zijn ook baantjes voor jou, alleen nog vinden. Over anderhalve week kom ik eens kijken in die beruchte 'red' buurt. Heb er 100% zin in.
    Kus

  • 03 April 2012 - 16:57

    Tante Jet:

    Zo, jij maakt wat mee zeg........fijn dat er veel aziaten zijn, dan voel je je alvast half thuis. Is dat niks voor nudisten? dat dansen? Neeeee alle gekheid op een stokje...heel veel succes met solliciteren!!!!!!! groetjes en kus van een koffietante

  • 05 April 2012 - 15:46

    Mathea:

    Als je nu wakker wordt ben je ... JARIG ! Proficiat met deze kwart eeuw ( klinkt veel ouder dan 25 jaar) , een gezellige dag en volgende week vieren we het samen.

  • 06 April 2012 - 21:13

    José:

    Ha schoonheid, gefeliciteerd!
    Ik lees dat je heel wat meemaakt daar in Sydney Down Under. Hoop dat je snel een lekker werkplekje vindt en weet je een jurkje staat jou ook vast hartstikke goed. Alvast een fijne tijd met Thee, kun je fijn samen wat weekjes verder verkennen en ontdekken

    Warme groet José en Ed

  • 07 April 2012 - 04:48

    Lai In Sydney:

    Hallo Allemaal,

    Sinds mijn laatste update is er zoveel gebeurd qua baantjes, dat ik zelfs sollicitatiegesprekken heb moeten cancellen. Op gumtree ben ik op zoveel mogelijk advertenties gaan reageren en natuurlijk komen ze allemaal rond dezelfde tijd met sollicitatiegesprekken etc.....
    Vorige week zondag 1 april heb een proefavond gedraaid in een Arabisch restaurant in Parramatta. Ik kon gelijk afgelopen maandag aan de slag. Daarnaast kreeg ik maandag middag een baantje aangeboden via een jongen in mijn hostel, dus ik kon gelijk dinsdag aan de slag. Dinsdag en woensdag was ik namelijk vrij bij het restaurant dus ' smiddags ben ik in Alexandria bij Thread People gaan werken. Donderdag was een stressdag, want ik moest s morgens uitchecken en weer inchecken in een ander hostel. Vervolgens met de trein naar Alexandria. Heb van 09.30 tot 16.15 gewerkt om vervolgens direct door te gaan naar Parramatta. Daar heb ik van 19.00 tot 00.30 gewerkt en ik was om 02.30 thuis. Had mijn laatste trein en er reden geen bussen meer vanwege paasavond dus heb zoals eigenlijk elke avond vanaf centraal station naar huis moeten lopen. Was kapot, vandaar dat ik mijn verjaardagsmiddag heb doorgebracht in het park. Slapen!!!! ' s avonds weer gewerkt en vanavond en morgen avond nog werken en dan stop ik daar. De reistijd breekt me op en ze betalen me echt slecht. Oja het hostel waarin ik nu verblijf is echt veel erger dan mijn vorige hostel. Echt wat een ervaring. Raad het niemand aan hoor hahahah.

    In ieder geval bedankt voor jullie reactie en tot snel!

  • 12 April 2012 - 06:41

    Tante Ans In Hobart:

    Hallo lieve Lai, omdat ik je juiste telefoonnummer niet had heb je mijn verjaardagsfelicitaties niet gekregen. Ik was in Canberra op het Nationale Muziekfeest en werd 's morgens in mijn tent wakker en dacht er heus waar ann, dat je jarig was. Nog gefeliciteerd!
    Tjee, wat een ervaringen, Lai! Ik had van iemand in Melbourne al gehoord dat alles zo duur is in Sydney. Die hostels verdienen schandalig veel aan jullie, backpackers. Ik wens je een fijne tijd met je moeder. Ga eens met haar naar de New South Wales Gallery, dat is echt een mooi museum, niet zo mooi als MONA natuurlijk................Fijn, dat ik nu weer het goede telefoonnnummer heb. Over koffie gesproken, het schijnt een hele kunst te zijn om een goede kop koffie te maken. Huw heeft me dat eens haarfijn uitgelegd toen hij in een cafeetje werkte. Jij kunt dat vasl al heel goed! Liefs van Ans uit een zonnig, warm en vooral rustig Tasmanie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn droom

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2013

Last update Australia

07 Januari 2013

Good Morning Vietnam

04 November 2012

Go with the flow

04 Oktober 2012

Goodbye Beverley

17 September 2012

My time in Beverley
Lai

Lieve familie, vrienden en geïnteresseerden, Het is bijna zover! Ik ga weer op pad! Natuurlijk willen jullie allemaal weten wat ik doe, wie ik ontmoet en waar ik uithang! Daarom deze site: waar jullie al mijn avonturen kunnen volgen, andere gewoontes/ culturen op kunnen snuiven en mij op de hoogte kunnen houden van jullie doen en laten. Laat wat van je horen! Liefs Lai

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 69942

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 10 Januari 2017

Slenteren door Europa

08 Maart 2013 - 01 November 2014

Vlieland

14 Januari 2014 - 15 April 2014

Australia here i come again!!

15 Januari 2012 - 15 Januari 2013

Mijn droom

Landen bezocht: